Spanje-2016.reismee.nl

Hè hè eindelijk in de lucht!

Honderden weblog volgers vier dagen lang teleurgesteld. Bedreigingen met nooit meer volgen, opzeggen van familiebanden, en wat je maar kan bedenken! Gaan we dan helemaal niets meer van ze horen de komende weken? Is het meereizen dan nu al gestopt? En dan plotseling...verbinding! ja hoor, daar zijn we dan, bijna al uit Barcelona vertrokken, gaan de verhalen dan toch nog komen.

Maar hoe krijg je vier dagen terug in je geheugen, na al die lekkere wijn? En hoe maak je tijd vrij om te schrijven als je geen vrije tijd hebt? Gewoon 's ochtends aan de gang gaan met typen met je partner die op de achtergrond het dagprogramma en recensies op Tripadvisor alvast hardop aan het voorlezen is. Ja ik mis weleens een stukje, maar dat hoort erbij...multitasken is niets voor mij (kan ook niet volgens de geleerden). Ik zal proberen per dag nog onze reis mee te geven. Groeten Charles.

Nog even een stukje over Barcelona. We moesten wel even wennen aan deze stad. Op sommige plaatsen is het zo ongelofelijk druk met mensen, autos bussen en vrachtverkeer. Het hostal waar wij zaten ligt aan de Balmes een drukke weg. Gelukkig konden we na 1 dag switchen van de voor naar de achterkant. Wat een verademing!!! Het hostel beviel ons goed. Fijne bedden en zeer behulpzaam jong personeel. De gedeelde badkamer was wat behelpen maar niet heel vervelend. Onze kamer was daardoor extra ruim. Met een zitje bij een raam.

De eerste dag waren we ong 17:00 in het hostel . Na een korte break de stad gaan verkennen op zoek naar het strand via de ramblas maar dat is te voet niet te doen. Dan kom je bij de binnenhaven dus vandaar weer terug. Per ongeluk bij een leuk tapasbarretje beland en daar oa heerlijke inktvis gegeten.

Zo hadden we het ons voorgesteld.

Ondanks het lawaai van de straat toch goed geslapen. En op zoek naar een bakker voor het ontbijt. Dat is dus geen probleem in spanje. Op iedere hoek van de straat zit een bakker. Heerlijke spullen hebben ze. We namen worteltaart. We liepen door naar de Sagrada Familia, het hospital, casa pedresa (Gaudi) en kwamen weer in een leuke tapastent. Na de siesta liepen we naar de fonteinen die savonds met een licht en muziekshow waren, maar we kwamen precies te laat 22:30. Wel een mooi uitzicht vanaf de trappen van het nationaal museum.

Maandag gingen we fietsen huren en hadden we een geweldige dag. Langs het strand, de heuvel op (de hoogste top niet bereikt)

Rondje olympisch dorp. Erg mooi en met de nodige stops goed te doen. Om 17:00 vonden we het genoeg en brachten we de fietsen terug ( something wrong?) Maar voor ons siesta tijd. S avonds weer lekker gegeten alleen kwam het wat te snel. Nog een ijsje bij la creme ( de beste van barca) en toen weer slapen. De dinsdag en woensdag hebben we ons per metro verplaatst en toen we dat eenmaal onder de knie hadden konden we ons veel sneller verplaatsen met minder inspanningen. We hebben de oude wijk bezocht kwamen Yvette en haar man daar tegen, aten tortillas, zagen de kathedraal en de santa Maria del mar. Hier is het leukste gedeelte van barca. Met leuke steegjes en pleintjes met terassen. 's avonds bij Pepito in de buurt beland. Deze heeft een weergaloos goede keuken waardoor we meteen voor de dag erna reserveerden.

Woensdag na een reservering de Sacrada familia bezocht. Zeer mooi! En de entree komt ten goede aan de opbouw van het geheel. Dus meteen onze goede daad gedaan. Met de metro door naar park GuelL Na overleg met onze tripadvisors paul en margreet toch besloten deze kant op te gaan maar niet het betaalde gedeelte te doen. Het park is sowieso erg leuk om te doen. Veel muzikanten (die wij in de stad misten) een verademing na de hectiek van de stad. Een mooie afsluiting was het eten bij el Pepito vooral de botervis was fenomenaal!!! En de wijn niet te vergeten een altodouro rood uit 2011.

paul

Intro is humoristisch, foto's zijn veelbelovend, "ontbijt" ziet er heerlijk uit; ben benieuwd naar de verhalen ;-)
Adéu.

Manouk

Haha, wat een problemen allemaal :P vervelend dat geheugenverlies bijvoorbeeld! Multitasken op vakantie? Niet aan beginnen.
Leuke foto's :)
Hopelijk lukt het vandaag om de kathedraal te bezoeken. Ik zou alleen al naar Barcelona gaan voor al dat Gaudi, heerlijk stijltje! Lijkt wel Disney. In Rome heb je een wijk ontworpen door Coppedé, dat lijkt er erg op.

Veel plezier schatten!
ps. ik mis foto's van het eten ;)

Rob

Nou kom maar op met die (sterke) verhalen, kan niet wachten om deze weer te lezen.......