Spanje-2016.reismee.nl

Toledo

Vanmorgen 11:45 zijn wij in Toledo gearriveerd na 5 kwartier rijden. Een sprookjesachtig middeleeuws stadje en wij zitten er middenin. Wat een geluk! De auto weer veilig in een prive parking dat voelt wel goed. Er is een dakterras met een geweldig uitzicht. We hebben op advies van de VVV dame een synagoge bezocht in de juderia. We hebben afgesproken 1 kerk te bezichtigen om onszelf te beschermen want er zijn er hier heeel veel. Zelfs de kathedraal gaan we niet bezichtigen, erg, ik weet het want volgens ta is het 1 van de mooiste van europa. We hebben heerlijk gegeten. Geen tapas maar hertebiefstuk en big. Ook de toetjes waren goed. Na het eten nog genoten van de mooi aangelichte gebouwen in de stad. Heel magisch. Er is een corpus christi feest geweest waardoor heel de stad versierd is met bloemen en wierooklampen. Nog even met een spaanse mw in een rolstoel gesproken en die vertelde dat de communie dan ook gevierd wordt van de kinderen. We merken dat veel spanjaarden het erg leuk vinden om ons dingen te vertellen maar engels is moeilijk voor hen. Ik heb me voorgenomen om mijn cursus spaans eens op te gaan pakken. Wat wel jammer was dat we net te laat op het dakterras arriveerden om de kathedraal verlicht te zien (5min) maar een aardige canadese stuurt de foto's per mail.

Reacties

Reacties

paul

Wat ik ervan lees ( http://toerismeinspanje.es/toledo.html )missen jullie wel wat aan die kathedraal met z'n 20 kapellen en mooie kunstwerken. Misschien een reden om een keer terug te gaan na de spaanse cursus ;-)

LIENEKE

Ja, ik weet het Paul. Maar Ik kreeg charles echt die kerk niet meer in haha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!