Spanje-2016.reismee.nl

Zaragozza

Joepie hier hebben we snel internet dus snel even wat schrijven.

We hebben een splinternieuwe Seat Leon. De huurovereenkomst via rentalcars en avis verliep soepel. Geen deposit, geen extra verzekeringen proberen aan te smeren. Prima!

Na een vlekkeloze rit van 3 uur zijn we in het hotel beland. De eerste indruk is goed. Ruime stevige bedden, schoon en prima ligging in het centrum. Zaragozza centrum ziet er lekker compact uit met een mooie kathedraal. De auto staat veilig in de garage onder het hotel.

Na even bijkomen en ons verdiepen in de stad, op weg om een kort rondje te maken. Uitgekomen bij de opgravingen van een Romeins theater. Besloten om deze te gaan bezichtigen. Is een combinatie met meer musea in dit thema, maar die doen we morgen wel. Helaas geen audioguide meer heel, dus dan maar met de beperkte Engelse taal die voorhanden was. Best mooi hoor, maar foto's maken mocht daar niet.

Dan na ons cultureel snuiven op pad voor een fles wijn en wat hartigs, het werd kaas. Twee glazen gekocht en we waren weer gesteld! Na een nieuwe verdiepingsslag in Tripadvisor onze voorkeurs restaurants (wat in reserve voor als er geen plaats was) gekozen. Met de kaart in de hand naar de eerste keus en ja hoor gewoon plaats aan de bar in dit leuke en prima tapasrestaurant. Heerlijke tapas waarmee ze kennelijk prijzen hadden gewonnen. Na voldaan te zijn nog even geflaneerd over de boulevard. En daarna ons bedje maar opgezocht. Morgen weer een dag!

Vandaag lang geslapen door de licht-en geluidsdichte kamer. Lekker hoor. Nadat we de autoweg gezet hadden in een andere parkeergarage gingen we op zoek naar een bakker. Gek, we moesten echt zoeken maar zouden geen lien en charles heten als we niet iets goeds vonden. Na een superontbijt/ brunch liepen we met een grote omweg. 3x verkeerd naar het kasteel van Aragon. 'Very beautifull' volgens de aardige receptiemevrouw. En dat was het: een moors kasteel met een zeer rijke historie.we hadden maar een uur omdat het om 2 uur dicht ging. We werden soort van naar de uitgang gedreven. Pfff.. we hadden nog niet eens alles gezien. Om half 5 mochten we weer terugkomen. Ja, echt he!

Toen we om 15:00 terug kwamen in het hotel waren we versleten. De warmte is vermoeiender dan je denkt. Zelf thee en koffie gemaakt en met een mandarijn en een stuk chocola knapten we weer op. Om 17:00 het programma voortgezet met een bezoek aan de kathedraal. Heel mooi en een vervolg van de Cesaraugustus route. Dat houd in dat je 3 romaanse opgravingen bezoekt. Gisteren hadden we een begin gemaakt met de arena en vandaag deden we het forum en de thermale baden. Heel mooi gedaan met mooie audiovisuele presentaties erbij. Toen weer tapastijd bij de reserve van het lijstje van gisteren. Was gezellig met een leuk contact met de spanjaarden

Morgen weer op pad naar Madrid. We zijn erg benieuwd!

Manouk

Klinkt goed ;) Nu de foto's nog! 150 km was het toch? Blijven jullie hier nu maar 1 nacht? Ik ben appel kruimel aan het maken en ga zo naar oma met spot. Kusjes

Lieneke

Nee het was ruim 300 km. Heerlijk gesjeesd over de tolwegen van Spanje ????
Mmm... lekker appelkuimel, wij zitten aan de tapas gaan straks eten

Margreet

De kookkunsten van Manouk hebben een goede uitwerking op ma; ik heb haar in geen tijden zo opgewekt gehoord. Goed gedaan, Manouk!

Lijkt me voor jullie ook prettig om te horen; geniet van het lekkere eten en van een mooie avond. Xxx

manouk

Ik heb oma even aangemeld voor de nieuwsbrief

Lieneke

Zeker goed om te horen Margreet!
Tja wie wordt er nu niet vrolijk van Manouk (en appelkruimel)
We blijven hier trouwens 2 nachten Manouk.

Rob

Hoi Lieneke en Charles,
Zo te lezen hebben jullie het weer prima naar jullie zin, lekker eten en drinken, mooie plekjes en weer heel veel te zien. En natuurlijk prachtig weer.
Nou nog heeeeel veeeel plezier en tot horens. Lekker genieten samen.......Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Ma ria.

Dag vrij buiters leuk hoor steed jullie beleving te lezen en al die spaanse kunst en natuur te zien..Ik voel al wat beterdoor die andere choresterol medicijnen geloof ik,maar nog 2dagen dat ik ze gebruik.ikhoop dat het resutaat heeft. Nog veel mooie daagjes hoor.gr.van ma.