Spanje-2016.reismee.nl

Castelldefels

De auto wat eerder opgehaald en na een vlotte en mooie reis met af en toe mooie vergezichten over de kustlijn kwamen we om 15:30 hier aan. We konden nog net mee mee met de lunch en dat was een aangename ervaring. Het heerlijke 4 gangen dagmenu incl een goede fles wijn en koffie voor 30 euro. Dat komt goed uit na veel dure etentjes in andere steden. Het is een fijne plek. De kust is hier nog redelijk ongerept zonder hoogbouw. Max 3 hoog hotelletjes beetje jaren 70. Onze kamer heeft een terras met zijzeezicht. Een koelkast en magnetron. Ze noemen het een appartement maar het heeft geen keuken. Ik dacht dat ik gewoon een hotelkamer geboekt had maar dit is heerlijk. Even een paar dagen rust na alle hectiek van de steden en de autoritten.

Haha, zo zie je maar: schijn bedriegt. Het overdag slaperige hotelletje ontaard snachts in een wilde karaoke bar. En wij mogen er doordat we er vlak bij zitten gratis van mee genieten. Het gezang hield vooral charles wakker tot een uur of 3. Ik heb het niet meer gehoord. Vandaag is onze laatste echte vakantiedag morgen om 15:20 vliegen we terug naar huis. Om 12:00 moet de auto afgetankt en ingeleverd zijn. We hebben net boodschapjes gedaan bij een enorm grote mooie carrefour. We eten vanavond wat op het strand. We hebben nog een fles wijn die op moet en kaas dus we hebben er wat brood, salade en ham bij gekocht. En wat brood en fruit voor morgen. En 3 flessen water. Daar gingen we eigenlijk voor. Vanmiddag weer heerlijk gegeten hier bij het hotel. Paella. Daarvoor hebben we in de zee gezwommen en in de zon gelegen. Die was gelukkig een beetje gesluierd. Met factor 30 erbij geen schade opgelopen. We zijn sowieso niet zo bruin.

Inmiddels weer thuis. We hebben een goede reis terug gehad en zaten zaterdag om 20:00 weer thuis met Ralf aan de eettafel. Dat was gezellig, grieks gehaald en lekker bijgekletst. Hij was maandag terug gekomen van zijn eerste uitzending dus we hadden veel te vertellen. Dit weekend hebben we echt gebruikt om een beetje bij te komen want intensief was deze reis zeker. Toch hadden we er niks van willen missen. Leuk dat jullie met ons meegereisd zijn, wie weet tot het volgende blog!

Rob

Jeetje wat is dat allemaal weer snel voorbij gegaan zeg, maar jullie hebben het wel enorm naar jullie zin gehad als je al jullie verhalen zo lees. En enorm veel gezien, daar kan je weer even op teren als jullie straks weer thuis zijn.

Groetjes en alvast een hele goeie terug reis.

LIENEKE

Ja he, Rob. Het is een beetje dubbel. Het is heel snel gegaan maar we hebben ook het gevoel lang weg geweest te zijn. We hebben ook wel weer zin om naar huis te gaan. Is dat raar?

Margreet

Nee hoor, Lien, helemaal niet raar!

paul

Jammer van die karaoke overlast. Misschien kun je er beter aan meedoen; er zijn mensen die het leuk vinden (Zoover: "Als je van een avondje karaoke houdt tussen de Spaanse 65+ers dan kun je 's avonds bij terugkomst uit Barcelona je hart ophalen in het barretje van het hotel. Je lacht je rot!"). Hoop dat jullie er vannacht geen last van hebben. Voor morgen vast een goede reis.

LIENEKE

Dank je Paul, we hebben alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen. Alles potdicht gedaan en de airco aan. Heeft niet onze voorkeur maar allee. Vooralsnog is het stil we hopen dat het zo blijft ;) welterusten